דברים פשוטים שאפשר לעשות למען הסביבה

איך אנחנו הורגים את כדור הארץ ואת עצמנו ואיך אפשר לשפר את המצב.

לא צריך להפוך לפריק אקולוגי כדי לשפר את הסיכויים שלנו לשרוד בכדור הארץ.
1. לייצר פחות אשפה
כמות הפסולת במדינת ישראל גדלה בשיעור של כ-5 אחוזים כל שנה. כל תושב מייצר בממוצע בכל יום כ2 ק"ג אשפה! מה אפשר לעשות? 3 הצעות פשוטות:
• השתמשו במטליות ובמגבות מטבח הניתנות לכביסה, במקום במגבות נייר.
• הביאו לעבודה ספלים לקפה מהבית, וכך לא תצטרכו להשתמש בכוסות חד-פעמיות. יש להעדיף מוצרים העשויים מנייר ממוחזר (נייר טואלט, טישיו, מחברות וכדומה).
• הקפידו על הפרדה בין מרכיבי האשפה בקבוקי פלסטיק נייר וקרטון לחוד ואשפה אורגנית לחוד.
outcome
2. להשתמש בניירות טיוטה
אם במקום העבודה שלכם נוהגים לזרוק ניירות טיוטה לפח, נסו להנהיג איסוף מסודר שלהם עבור גן הילדים של ילדכם או של ילדי עובדים אחרים. הניחו קופסה ורשמו עליה "ניירות טיוטה" כדי שלא תצטרכו לאסוף אותם מן הפח שליד המדפסת או מכשיר הפקס. גם בבית נוח למחזר ניירות אלה לפתקים, רשימות מכולת וכו', במיוחד אם חותכים אותם לגודל המתאים.
3. לנצל את שני צדי הדף
מתי שמתאפשר, הדפיסו וצלמו מסמכים משני צידי הדף. בדרך זו תחסכו 50% מהנייר! כדי להדפיס משני הצדדים, יש מכונות שבהן הטקסט צריך להיות כלפי מעלה ויש מכונות שבהן הטקסט מופנה כלפי מטה.
4. למחזר מוצרי חשמל
אם לבכם נצבט כשצריך לזרוק מכשיר חשמלי לפח – למסור כל מכשיר חשמלי שאינכם צריכים – טוסטר, צעצוע חשמלי לילד או מחשב שכבר אי אפשר לשדרג – בתחנת המעבר לפסולת אלקטרונית,
green
5. להביע מחאה חברתית
אם אתם מוטרדים מניצול ילדים לעבדות, משימוש בעלי חיים או מכריתת יערות הגשם, אתם יכולים להעדיף מוצרים בעלי אישור "סחר הוגן" של עמותת "פעולה ירוקה" (ארגון לשינוי חברתי-סביבתי). אישורי ה"סחר ההוגן" מונפקים
על ידי גוף פיקוח בינ"ל, והם מאשרים כי בתהליך הייצור לא היה ניצול, לא הייתה עבדות ולא נכרתו יערות גשם.
think
6. למחזר סוללות
סוללות משומשות מכילות מתכות כבדות, הגורמות בהתפרקותן לזיהום האוויר והקרקע, ולכן חשוב למחזר אותן. מוקדי איסוף סוללות ניתן למצוא במרבית בתי הספר (ליד המזכירות), בחנויות אלקטרוניקה, בחנויות לחומרי בניין וברשתות "עשה זאת בעצמך".
7. לבנות "ירוק"
בשוק קיימים חומרי בנייה ידידותיים לסביבה, שאינם עולים יותר מאחרים. למשל: מוצרי עץ, שהחברות הכורתות את העצים (לא בארץ) מתחייבות לנטוע אחרים במקומם; בלוקים וקירות גבס ידידותיים לסביבה, שמבודדים יותר, וכך חוסכים באנרגיה; צבעים ידידותיים לסביבה של חברת "טמבור", אשר אינם מכילים חומרים רעילים, וכו'. חפשו את התווית הירוקה, המעידה כי מדובר במוצרים ידידותיים לסביבה.
8. לתרום לאיכות הסביבה
להתרגל לצרוך בגדים, מוצרי בית ומוצרי חשמל יד שניה שיכולים להיות במצב מעולה במקום לנהור כמו עדר אחרי רכישות מסיביות של מוצרים חדשים מוצרים שממילא ברגע השימוש הראשוני הופכים למוצר יד שניה.
thinkgreen
9. לשמור על אוויר נקי
כידוע, בכל הקשור לזיהום אוויר, מצבנו בארץ בכי רע. דבר פשוט שאפשר לעשות: בעת קניית מזגן השוו בין המזגנים השונים על פי דירוג היעילות האנרגטית שלהם. מזגן יעיל יותר ימנע בזבוז חשמל. ככל שהאות בדירוג האנרגטי נמוכה יותר (קרובה יותר ל-A), המזגן יעיל יותר.

10. להפגין אזרחות טובה
קל מאוד וחשוב מאוד. פשוט להיות ערניים ולעדכן את הרשויות באשר למפגעים שאתם רואים (חייגו 106 מכל טלפון).